Statystyki Search Console w wersji beta

google search console nowe

W tym miesiącu Google udostępniło nowe statystyki w Google Search Console. Jest to program testowy w wersji beta.

Dostęp do nowych statystyk możliwy jest tylko dla kont, które mają uprawnienia do stron objętych programem.

W moim przypadku jest to jedynie kilka stron.

Co ciekawe mail informujący o nowej usłudze ma tytuł „Nowa usługa w wersji beta dla twórców treści – Statystyki Search Console”. Statystyki adresowane są więc dla treści.

Nie będzie więc z nich żadnych informacji o błędach, ulepszeniach witryny itp. Jedynie statystyki ruchu w kontekście treści. Co będzie widać na grafikach.

Można więc założyć, że będą to dane z Analitics przedstawione w bardziej przyjazny sposób.

Poniżej postaram się zaprezentować informacje, które dostępne są w nowych statystykach. Niestety część informacji jestem zmuszony zakryć.

Zaczynamy od loga i informacji o wyświetleniach.

statystyki GSC wstęp

Kolejna sekcja to „Jak radzi sobie Twoja witryna”.

statystyki GSC jak radzi sobie twoja witryna

W tym przypadku jest informacja, że są to dane z ostantich 28 dni. Niestety według „normalnego” GSC wyświetleń było 185 tys.

Dla każdej sekcji można dowiedzieć się więcej o wynikach i poznać wskazówki ich poprawy. Dla powyższej sekcji dostępne są poniższe informacje:

statystyki GSC informacje o danych

i wskazówki

statystyki GSC wskazówki

Kolejna sekcja to statystyki dla nowych treści.

statystyki-GSC nowe treści

Dla każdej z treści dostępne są dane bardziej szczegółowe.

statystyki GSC nowe treści 1

statystyki GSC nowe treści 2

Następnie mamy 15 najpopularniejszych treści na stronie. Dane i informacje wyświetlane są w takiej danej formie jak dla nowych treści.

Kolejne statystyki to „Jak użytkownicy do Ciebie trafiają”. Składają się one z 4 sekcji.

Najważniejsze kanały ruchu.

statystyki GSC najważniejsze kanały ruchu

W informacji o źródłach możemy przeczytać „Bezpłatne wyniki wyszukiwania – wszystkie wyszukiwarki takie jak Google, Bing i Yandex.” Co potwierdza, że nowe statystyki to podsumowanie statystyk Google Analytics a nie Google Search Console.

W następnej części widzimy statystyki dla Google. Możemy dowiedzieć się jakie są najpopularniejsze słowa powodujące ruch oraz, które słowa zyskują na popularności.

statystyki GSC słowa w Google

Poniżej są statystyki witryn odsyłających. Możemy sprawdzić, które strony najczęściej uczestniczą w ruchu lub nowe witryny odsyłające.

statystyki GSC strony odsyłające

Ostatnimi informacjami jest ruch ze stron społecznościowych.

statystyki GSC media społecznościowe

To wszystko co jest obecnie dostępne. Zastanawia mnie różnica w ilościach przy niektórych informacjach. Mam nadzieje, że w wersji finalnej będą się one zgadzać z innymi statystykami np z Google Search Console.

Jak widać koncept opiera się na pokazaniu w przyjazny sposób statystyk dla strony. Statystyk całościowych, dostępnych obecnie w Analytics ale w innej formie.

Jakby jeszcze zrobili możliwość zapisu dla PDF i porównania dla wybranych okresów to dla wielu osób takie statystyki byłby wystarczające. Zwłaszcza poprzez podanie w tak przyjazny sposób.

Jednak dla osób wymagających szczegółów nowe statystyki nie będą pomocne. Można powiedzieć, że to tylko podsumowanie a jak wiemy często szczegóły są ważne.

Jak będzie jednak to finalnie wyglądało nie sposób teraz przewidzieć. Uzbrajamy się w cierpliwość i czekamy :).

1 komentarz, jak na razie :)

  1. Autor Łukasz dodany 8 wrzesień, 2020

    Jeszcze nie miałem okazji sprawdzać tych statystyki :) w sumie dopiero z tego wpisu się dowiedziałem. Jeden urlop i takie rzeczy w Google :))