Statystyki Search Console w wersji beta
W tym miesiącu Google udostępniło nowe statystyki w Google Search Console. Jest to program testowy w wersji beta.
Dostęp do nowych statystyk możliwy jest tylko dla kont, które mają uprawnienia do stron objętych programem.
W moim przypadku jest to jedynie kilka stron.
Co ciekawe mail informujący o nowej usłudze ma tytuł „Nowa usługa w wersji beta dla twórców treści – Statystyki Search Console”. Statystyki adresowane są więc dla treści.
Nie będzie więc z nich żadnych informacji o błędach, ulepszeniach witryny itp. Jedynie statystyki ruchu w kontekście treści. Co będzie widać na grafikach.
Można więc założyć, że będą to dane z Analitics przedstawione w bardziej przyjazny sposób.
Poniżej postaram się zaprezentować informacje, które dostępne są w nowych statystykach. Niestety część informacji jestem zmuszony zakryć.
Zaczynamy od loga i informacji o wyświetleniach.
Kolejna sekcja to „Jak radzi sobie Twoja witryna”.
W tym przypadku jest informacja, że są to dane z ostantich 28 dni. Niestety według „normalnego” GSC wyświetleń było 185 tys.
Dla każdej sekcji można dowiedzieć się więcej o wynikach i poznać wskazówki ich poprawy. Dla powyższej sekcji dostępne są poniższe informacje:
i wskazówki
Kolejna sekcja to statystyki dla nowych treści.
Dla każdej z treści dostępne są dane bardziej szczegółowe.
Następnie mamy 15 najpopularniejszych treści na stronie. Dane i informacje wyświetlane są w takiej danej formie jak dla nowych treści.
Kolejne statystyki to „Jak użytkownicy do Ciebie trafiają”. Składają się one z 4 sekcji.
Najważniejsze kanały ruchu.
W informacji o źródłach możemy przeczytać „Bezpłatne wyniki wyszukiwania – wszystkie wyszukiwarki takie jak Google, Bing i Yandex.” Co potwierdza, że nowe statystyki to podsumowanie statystyk Google Analytics a nie Google Search Console.
W następnej części widzimy statystyki dla Google. Możemy dowiedzieć się jakie są najpopularniejsze słowa powodujące ruch oraz, które słowa zyskują na popularności.
Poniżej są statystyki witryn odsyłających. Możemy sprawdzić, które strony najczęściej uczestniczą w ruchu lub nowe witryny odsyłające.
Ostatnimi informacjami jest ruch ze stron społecznościowych.
To wszystko co jest obecnie dostępne. Zastanawia mnie różnica w ilościach przy niektórych informacjach. Mam nadzieje, że w wersji finalnej będą się one zgadzać z innymi statystykami np z Google Search Console.
Jak widać koncept opiera się na pokazaniu w przyjazny sposób statystyk dla strony. Statystyk całościowych, dostępnych obecnie w Analytics ale w innej formie.
Jakby jeszcze zrobili możliwość zapisu dla PDF i porównania dla wybranych okresów to dla wielu osób takie statystyki byłby wystarczające. Zwłaszcza poprzez podanie w tak przyjazny sposób.
Jednak dla osób wymagających szczegółów nowe statystyki nie będą pomocne. Można powiedzieć, że to tylko podsumowanie a jak wiemy często szczegóły są ważne.
Jak będzie jednak to finalnie wyglądało nie sposób teraz przewidzieć. Uzbrajamy się w cierpliwość i czekamy :).
Jeszcze nie miałem okazji sprawdzać tych statystyki :) w sumie dopiero z tego wpisu się dowiedziałem. Jeden urlop i takie rzeczy w Google :))