Zaplecze część 2 – obowiązki i odpowiedzialność !
W pierwszym wpisie o zapleczu napisałem parę słów o tym dlaczego mieć zaplecze oraz o celach jakie może realizować.
Czas na kolejną część, zgodnie z zapowiedzią dziś będzie o obowiązkach i odpowiedzialności za zaplecze.

Obowiązki …
Czas to pieniądz, wiadomo to nie od dziś. Dlatego warto już w trakcie opracowywania koncepcji zastanowić się nad tym jakie obowiązki nam dojdą po uruchomieniu nowych stron.
Jak zauważyłem często się o tym zapomina lub też po początkowym okresie prac nad nowymi stronami porzuca się je ze względu na lenistwo, brak czasu lub chęci.
Oczywistym obowiązkiem, zdawało by się, jest linkowanie i indeksacja witryn w zapleczu. Jest to niestety czynność, która nie ma ram czasowych bo jeśli chcemy by dane witryny były „mocne” musimy pracować nad nimi cały czas lub przynajmniej okresowo „przypominać” sobie o nich. A te okresy nie powinien poprzedzać roczny odpoczynek i zapomnienie.
Myślę, że ostatnie działania Google pokazują dobitnie, że koncepcja prac nad zapleczem, polegająca na dodaniu go tylko do SWLa, stałego tudzież rotacyjnego, nie jest długofalowa.
Niezależnie czy mamy skrypty wspomagające nas poprzez automatyzację tych działań (SWLe i katalogi/precle) musimy co jakiś czas spędzić nad każdą witryną, na której nam zależy, odpowiedni czas linkując ją z dostępnych źródeł, by jej wartość była jak największa. … Czytaj dalej »
komentarzy
Jak już niektórzy zauważyli :) W prawej kolumnie pojawiła się jakiś czas temu, w formie baneru, informacja o szkoleniu „SEO Professional”, które odbędzie się już niedługo bo 25.11.2010r. w Warszawie.
Kilka dni temu Google spłatało pozycjonerom figla. W naturalnych wynikach pozycjonowania pojawiły się wyniki z Centrum Firm Lokalnych. Było to wynikiem ustawienia standardowej lokalizacji na miejscowość, czyli lokalnie a nie dla całej Polski, przy ustawieniu wyszukiwania na „Wszystko”.
