Nadmierne zagęszczanie słów kluczowych w treści

„Treść w SEO jest ważna” nieraz to na pewno słyszeliście. Jest to stwierdzenie, z którym nie powinno się dyskutować. Jednak pozycjonując konkretne słowa kluczowe należny pamiętać o tym by ich w tej treści nie zabrakło.

Dla mnie zdanie „umieść pozycjonowane słowa kluczowe w treści” to truizm, rzecz tak oczywista jak to, że warto być w Google ….
Jak często jednak widzę właściciele witryn zapominają o tak prostym fakcie i linkują podstrony na frazy, których w treści nie ma.

Google Bomb

Kiedyś, nie tak dawno temu, różni internetowi żartownisie pozycjonowali witryny znanych ludzi na różne, często obraźliwe dla nich frazy. Udawało się to nad wyraz prosto, tym bardziej, że linkowane witryny były często witrynami dość mocnymi, co jak wiemy pomaga.
Po wielu takich udanych akcjach, nie tylko u nas ale i na Świecie, Google wprowadziło mechanizmy wykrywające takie sytuacje.
Oczywiście dalej można było ominąć te zabezpieczenia. Jednak z biegiem czasu Google wprowadzając zmiany doprowadziło do sytuacji, w której trudno jest wypozycjonować daną treść, jeśli brak w niej słowa kluczowego lub jego odmian.
… Czytaj dalej »

Naturalne pozycjonowanie

Google nie odpuszcza, ostatnie zmiany niestety dla wielu fraz są utrzymane. Tak przy okazji serwowanych pozycjonerom, przez wyszukiwarkę, atrakcjom zastawiam się czy jest coś takiego jak „naturalne pozycjonowanie”.

Wiele razy słyszymy, by nie linkować, by nie kupować, by nie kombinować bo to jest be.
Przecież by być wysoko należy zrobić stronę „dla ludzi”, umieścić na niej „piękne” treści i pozycje same, jak za dotknięciem magicznej różdżki, będą takie jaki chcemy czyli wysokie…

Czy aby na pewno tak jest. Sprawdźmy więc.. Przykłady witryn będę dobierał z mojego otoczenia.

tesat.pl

Tesat to telewizja kablowa, z której korzystam.

Oj, coś im lecą linki, w chwili obecnej mają 212 linków z 47 domen z 45 IP.

Frazy są naturalne, nie ma nic co wskazywałoby na pozycjonowanie. Można oczywiście znaleźć linki ze słowem telewizja, kablowa, internet ale na pewno nie jest to pozycjonowane.
Wszystkich fraz w linkach – 28 szt.
… Czytaj dalej »

I kolejne łup!

Oj, nie rozpieszcza nas Wujek Google, nie rozpieszcza. Jeszcze wielu nie pozbierało się po spadkach w grudniu a tu w stycznie kolejne.
12.01 zaczęło dziać się coś dziwnego. Pozycje dla wielu stron zaczęły rotować. Wystarczyło odświeżać przeglądarkę by witryna, z która były problemy pojawiała się i znikała.
Dziś ta, nie bądź co bądź negatywna sytuacja jeszcze bardziej się pogłębiła. Wiele witryn zaliczyło mocne spadki.

Mnie osobiście sytuacja nie dotknęła mocno, na szczęście na kilka witryn, które dziś zwariowały tylko jedna spadła znacznie. Pozostałe najczęściej z topowych miejsc w okolicę top10.
… Czytaj dalej »

AD 2012


Ech, znowu koniec roku a dziś ostatni dzień 2012.
Końca Świata nie było, więc najwyższy czas krótko podsumować co nam ten 2012 rok przyniósł.

ZIMA

Z przytupem, można rzec, nam się rok 2012 rozpoczął. Jeszcze styczeń nie minął a Google zamieszało w kociołku. Na prawo i lewo obłożyło znane witryny internetowe filtrami, obniżając im pozycję.
Oj szał był i rozmyślania, dlaczego i po co to robią. Jak wiemy, firmy te jakoby zostały ukarane za kupowanie linków. Prawie wszystkie ukorzyły się, obiecały poprawę i prawie wszystkie po jakimś czasie wróciły na poprzednie pozycje.

Efekt marketingowo-grożący został w pełni osiągnięty. Później zdarzyło mi się parę razy, że ktoś niewiele mający wspólnego z branżą Internetową opowiadał o tej akcji, najczęściej niestety „zlęknionym” głosem.
Dzięki temu wiele firm wycofało się z „nieetycznego i szalenie niebezpiecznego SEO” i przeniosło się na łono bezpiecznych linków sponsorowanych, ku niewątpliwej uciesze Google.
… Czytaj dalej »

Kradzież pozycji w Google

Czy można komuś ukraść pozycję? Czy można spowodować, by kogoś pozycje zostały przeniesione przez Google na inną witrynę?

Jak myślicie?

Gdy kilka dni temu, podczas naszego firmowego spotkania o SEO, jeden z moich współpracowników opowiadał o tej informacji, zastanawiałem się nad tym, jak mocno takie sytuacje potwierdzają, moje „ciągle gadanie o powieleniach treść” i o tym by ich za wszelką cenę unikać.

Nie będę dokładnie opisywał tekstu, który zainspirował mnie na napisania tego wpisu, zainteresowanych odsyłam do oryginału.
W wielkim skrócie:
– jeden Pan skopiował witrynę, a tak naprawdę jej część, drugiemu Panu. Umieścił to na swojej domenie, która to domena była silna i miała wysoki PR, i ….. Google zwariowało.

W jednym z przypadków Google naprawdę zwariowało. Przeniosło pozycję i podczepiło oryginał pod duplikat, zwracając taką informację przy skorzystaniu z info:adres w Google.

W innych przypadkach już nie było tak źle ale pozycje był przenoszone. Pewnym zabezpieczeniem może być stosowanie canonical wskazującego oryginał ale zabrakło mi tu jeszcze jednego testu.
… Czytaj dalej »

« Poprzednia stronaNastępna strona »

mkane blog
Przegląd prywatności

Ta strona używa plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z użytkowania. Informacje z plików cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika przy ponownym wejściu na naszą stronę internetową oraz pomagają naszemu zespołowi zrozumieć, które sekcje strony internetowej są dla użytkownika najbardziej interesujące i przydatne.