Pozycjonowanie – mniej znaczy lepiej ?

pozycjonowanie małymi ilościami linków Google od dłuższego czasu nas nie rozpieszcza. Ostatnie miesiące, a nawet może rok to duże, jak wiemy, aktualizację, które niejednemu pokazały, że tak prosto nie jest.
Mimo takie stanu rzeczy, analizując pozycjonowanie wielu osób, widzę, że nie zmieniają nic w tym co robią, mimo, że efekty są słabe a często nie widać ich wcale.

Pierwsze co rzuca mi się w oczy to optymalizacja, często jej po prostu brak lub jest zrobiona nieudolnie, byleby powciskać gdzie można pozycjonowane frazy. Ale dziś nie o tym chciałem pisać, optymalizacja to temat na inny wpis.

Dziś chciałem napisać parę słów na temat linkowania… a w szczególności o ilościach linków jakie są dokładane w procesie pozycjonowania.

Jeszcze kilka lat temu „dużo” oznaczało „dobrze”. Często kto miał więcej linków był wyżej. Tak naprawdę nie liczyło się skąd je miał, czy były to pojedyncze linki czy site wide.
Nie liczyło się otoczenie a i tematyczność treści przegrywało z ilością.
Oczywiście jest to pewne uproszczenie bo i tak można było sobie zafiltrować frazę lub witrynę ale teraz, z perspektywy czasu, wydaje mi się, że trzeba było się szczególne postarać by to zrobić.

A jak jest dziś?
… Czytaj dalej »

Google mnie śledzi :)

Kilka dni temu zaniemogłem i musiałem pozostać w domu. Koło 13.30 zauważyłem za oknem szpiega od Google :)
Nie miałem pod ręką aparatu, więc zdjęcia zrobiłem telefonem.

Samochó google maps pod moim domem
… Czytaj dalej »

Search Marketing Day 2013

search marketing day 2013 Już niedługo bo pod koniec miesiąca, w dniach 27-28 czerwca odbędzie się w Poznaniu konferencja Search Marketing Day.
Jest to już trzecia edycja tej konferencji, która z roku na rok oferuje nam coraz więcej ciekawych rzeczy.

Dwa dni, w których odbywa się konferencja zostały podzielone na prelekcje (dzień pierwszy) oraz szkolenia (dzień drugi).
W każdym z tych dni w jednym czasie prowadzone są dwie ścieżki tematyczne. Nie będę ukrywał, że średnio lubię jak takie spotkanie dzielone jest w ten sposób, ponieważ trzeba wtedy wybierać a najczęściej nie jest to takie proste.
W poprzedni roku, zaakceptowałem to bez problemów bo dzień pierwszy podzielony był pomiędzy SEO i PPC. W tym zestawieniu PPC u mnie zawsze jest na straconej pozycji, nie miałem więc dylematów.
W tym roku jednak sytuacja nie jest już tak różowa. Jedna ze ścieżek to oczywiście SEO, w drugiej omawiane będą inne sposoby pozyskiwania ruchu a to już mnie dość mocno interesuje.
… Czytaj dalej »

Nadszedł Pingiwn 2.0

Jeśli ktoś jeszcze nie zauważył to informuję, że Google wprowadził właśnie Pingwina z numerem 2.

Jakiś czas temu o planach wprowadzenia kolejnej wersji algorytmu informował Matt Cutts, nie podawał daty wejścia (oj co by się działo jakby podał), czekaliśmy więc na to ze niecierpliwieniem.

Wczoraj na swoim blogu napisał, że właśnie wprowadzają Pingwina i od razu w wynikach zaczęło się lekkie zmiany.

Frazy, które obserwowałem, w większości przypadków, poszły mocno do góry. Dziś już wiadomo, że przynajmniej w części odpowiada za to czyszczenie SERPów przez Google. Jak wiemy od jakiegoś czasu w wynikach pojawiało się wiele podstron tego samego serwisu, spychając tym sposobem inne witryny w dół. Google, zajął się tym i usunął te „nadmiarowe” podstrony przesuwając pozostałe witryny na ich miejsce.
… Czytaj dalej »

Te złe SEO

Każdy kto zajmuje się SEO dla klientów napotkał, na pewno, taką sytuacje.
W początkowej fazie współpracy tworzone są wytyczne, wysyłamy je pełni dobrej wiary do klienta i…
jesteśmy zdani na łaskę drugiej strony bo klient może:
1. Wprowadzić zmiany lub ich część,
2. Nie wprowadzić żadnych bo …..
3. Obiecywać, wprowadzenie zmian, obiecywać… obiecywać…

To o czym dziś chciałem napisać dotyczy niektórych przypadków pierwszego i drugiego punktu oraz całości trzeciego.
1. Klient nie wprowadza części zmian bo to mu psuje koncepcje, wygląd, przesłanie … (wpisz cokolwiek)
2. Klient nie wprowadza nic bo „za drogo”, „strona jest fajna i nie wymaga zmian”, „nie ma kto to zrobić”, „szef nie pozwala” itp itd.
3. W tym miejscu nie zastanawiam się nawet dlaczego…

1

Miałem już przypadki, gdy jakieś zmiany zostały zanegowane bo komuś coś nie pasowało…
Proponuję dodanie treści na pozycjonowanej podstronie i słyszę, że tego nie można zrobić bo będzie krzywo. Co krzywo? się pytam. Krzywo tekst w kolumnach będzie bo w jednej więcej a w drugiej mniej…

Proszę zmienić tekst w obrazku na zwykła treść. Odpowiedź – „Nie możemy bo to specjalna czcionka”

Proszę zmienić tytuł na … „Dział marketingu się nie zgadza”.

Takich sytuacji jest mnogo. Tworzymy wytyczne a ktoś ich nie wprowadza bo mu się nie podoba.
… Czytaj dalej »

« Poprzednia stronaNastępna strona »

mkane blog
Przegląd prywatności

Ta strona używa plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z użytkowania. Informacje z plików cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika przy ponownym wejściu na naszą stronę internetową oraz pomagają naszemu zespołowi zrozumieć, które sekcje strony internetowej są dla użytkownika najbardziej interesujące i przydatne.