Czasowe usunięcie witryny z Google – część 2

usuwanie witryn z google
Dziś chciałem opisać końcowe efekty testu, dotyczącego usuwania witryn z wyników wyszukiwania. W poprzednim wpisie „Czasowe usunięcie witryny z Google” opisałem proces usuwania i przywracania po około jednym dniu. Po tym wpisie postanowiłem sprawdzić jak Google zachowa się gdy usuniemy witrynę na dłuższy czas.

Ponownie więc zażądałem usunięcia dwóch testowych witryn z wyników, co Google skwapliwie uczynił.

Ze względu na to, że zbliżał się czas odnowienia domen zakończyłem test po prawie 2 miesiącach od chwili żądania usunięcia.
Co ciekawe, Google bardzo szybko zareagowało – anulowałem prośbę o 13.56, domeny były widoczne w wynikach już o 15.45.

Poziom indeksacji w indeksie głównym, dla obydwóch domen, był niższy niż przed dwoma miesiącami.
Site pierwszej domeny, przed usunięciem wynosił 26, po powrocie było widać 9 podstron.
vegasfoto po powrocie
Po powtórzeniu wyszukiwania z „filter=0” – witryna miał 54 podstrony czyli więcej niż przed dwoma miesiącami.
… Czytaj dalej »

Prezentacja z SEMCamp 16

Zgodnie z prośbami udostępniam prezentacje z SEMCamp 16.


… Czytaj dalej »

Spotkamy się na SEMcamp 16 ?


Ostatnio nie narzekam na nadmiar wolnego czasu przez co nie uczestniczę aktywnie w konferencjach i spotkaniach niezależnie od tego czy słucham czy mówię :)

Tym razem postanowiłem to zmienić i przyjąłem zaproszenie Mariusza na 16 już spotkanie z cyklu SEMCamp. Spotkanie odbędzie się 4 września na Uczelni Łazarskiego.

Zastanawiałem się chwilę nad tematem mojego wystąpienia i doszedłem do wniosku, że chciałbym opowiedzieć o tym czy Google się zmieniło i jak teraz postrzegam pozycjonowanie. Przypomnieć o tym o czym warto pamiętać i na jakie nowe kwestie trzeba zwrócić uwagę. Bo jak wiemy Google 2014 to nie jest już Google 2012.
Dodatkowo chciałbym pokazać kilka przykładów działań ręcznych wraz z efektami ich otrzymania i usunięcia. … Czytaj dalej »

Czasowe usunięcie witryny z Google

pytanie Trzy tygodnie temu na searchengineland.com pojawił się wpis, który dość mocno mnie zaintrygował.

W skrócie – Grupon w USA na 6 godzin usunął się z wyszukiwarki Google.com. Dzięki temu dowiedzieli się, że około 60% ruchu klasyfikowanego w ich statystykach jako ruch bezpośredni ma powiązanie z Google.

W artykule znajdziecie wykresy, które obrazują automatyczny spadek ilości wejść bezpośrednich wraz ze spadkiem wejść z Google.

Z racji tego, że ten wpis nie ma być analizą tego co zostało tam napisane pozwolę sobie na 3 pytania:
– po co to zrobili? (duża amerykańska korporacja usuwa się sama z wyszukiwarki?),

– jaki udział w ruchu mają frazy związane z ich nazwą (frazy brandowe mają u nich na pewno bardzo duży udział, więc jak znikli z Google to ci co używali Google jako „ulubione” już nie weszli :)),

– jak się wyindeksować na 6 godzin z Google?

Po zapoznaniu się z wynikami „eksperymentu” najbardziej byłem bardzo ciekawy odpowiedzi na trzecie pytanie, nawet zadaliśmy takie pytanie w komentarzach ale nikt na nie nie odpowiedział.

Analizując temat widziałem tylko dwie możliwości:
– telefon do przyjaciela z Google i ładne poproszenie o pomoc,
– usunięcie się poprzez mechanizmy dostępne w GWT.

Jako, że telefony do USA kosztują nie mało a mój przyjaciel Google jest na urlopie :) postanowiłem przetestować opcje nr 2 czyli sprawdzić co mogę zrobić z GWT.
… Czytaj dalej »

Ustawienie docelowej lokalizacji geograficznej – Google Help cz. 1

Ziemia 2Co jakiś czas w rozmowie, mailu, dyskusji na forum lub w innym miejscu poruszany jest temat ustawienia geolokalizacji domen w Google Webmaster Tools.

Jeszcze jakiś czas temu brakowało jasnych informacji od Google po co i kiedy należy to robić. Mam nadzieje, że w tym wpisie odpowiem na te i inne pytania.

Dlaczego?

Google nie zawsze wie do mieszkańców jakiego kraju jest kierowana dana witryna. Jednym z ważniejszych czynników, choć nie jedynym, którym o tym decyduje jest typ domeny.

Podstawowe typy domen:
– funkcjonalne – .com, .net, .info,
– krajowe – .pl, .de, .es.

Dla domen krajowych sprawa jest prosta, Google zakłada, że jeśli witryna jest w domenie .pl to kierowana jest do lokalizacji Polska. W chwili obecnej dla tych domen nie ma możliwości wybrania lokalizacji, co można sprawdzić wchodząc na ustawienia witryny w GWT (klik w zębate koło)
ustawienia witryny w gwt
Tak jest dla większości domen krajowych, lokalizacja jest już wybrana i nie można jej zmienić.

Zgoła odmienna sytuacja jest z witrynami w domenach funkcjonalnymi. W tych przypadkach Google nie jest już pewne do kogo dana witryna jest kierowana.
… Czytaj dalej »

« Poprzednia stronaNastępna strona »

mkane blog
Przegląd prywatności

Ta strona używa plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z użytkowania. Informacje z plików cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika przy ponownym wejściu na naszą stronę internetową oraz pomagają naszemu zespołowi zrozumieć, które sekcje strony internetowej są dla użytkownika najbardziej interesujące i przydatne.