Search Marketing Day 2013
Już niedługo bo pod koniec miesiąca, w dniach 27-28 czerwca odbędzie się w Poznaniu konferencja Search Marketing Day.
Jest to już trzecia edycja tej konferencji, która z roku na rok oferuje nam coraz więcej ciekawych rzeczy.
Dwa dni, w których odbywa się konferencja zostały podzielone na prelekcje (dzień pierwszy) oraz szkolenia (dzień drugi).
W każdym z tych dni w jednym czasie prowadzone są dwie ścieżki tematyczne. Nie będę ukrywał, że średnio lubię jak takie spotkanie dzielone jest w ten sposób, ponieważ trzeba wtedy wybierać a najczęściej nie jest to takie proste.
W poprzedni roku, zaakceptowałem to bez problemów bo dzień pierwszy podzielony był pomiędzy SEO i PPC. W tym zestawieniu PPC u mnie zawsze jest na straconej pozycji, nie miałem więc dylematów.
W tym roku jednak sytuacja nie jest już tak różowa. Jedna ze ścieżek to oczywiście SEO, w drugiej omawiane będą inne sposoby pozyskiwania ruchu a to już mnie dość mocno interesuje.
SEO Heroes to 12 prelekcji dotyczących pozycjonowania. Przeglądając tematy widać, że tematy będą zahaczały o wiele rożnych aspektów SEO. Od tematów niby WH po jawny BH :) Osobiście bardzo mnie interesują wszystkie tematy dotyczące aktualizacji Pingwin i Panda. I nie dlatego, że mnie jakoś szczególnie dotknęły, bo tak nie jest, interesuje mnie jak poradzili sobie z tym tematem w innych krajach, np angielskojęzycznych gdzie Google radzi sobie dużo lepiej z pisanym słowem niż u nas.
Ciekawa może być także prelekcja Marcusa Tebera z Searchmetrics, która opowie nam, co nie co, o czynnikach wpływających na pozycje z uwzględnieniem informacji z naszego lokalnego rynku. To mnie ciekawi, używam często SM i intryguje mnie do jakich to wniosków mogli dojść.
Oczywiście, jestem tego pewien, obejrzeć warto wszystkie prelekcje. Nawet jeśli będą one tylko potwierdzeniem tego co już wiemy, lub część informacji nie będzie można użyć w naszych polskich realizacjach to dowiemy się jak na to patrzą ludzie poza granicami naszego kraju. Ludzie o innej mentalności i często możliwościach, to może być to ciekawa inspiracja do naszych działań.
Drugi dzień zajęty będzie przez szkolenia. Znowu będą dostępne dwie ścieżki tematyczne. Pierwsza dotyczyć będzie zaawansowanego SEO, druga Programów Partnerskich. Czyli dla każdego coś miłego.
W SEO PRO, jak widzę, będzie wiele o narzędziach oraz technikach pozycjonowania w tym BH. Szkolenie to będzie prowadzone przez dwóch prowadzących Dana Pertovica z Australii oraz Josha Bachynskiego z Kanady (swoją drogą mają obydwoje do nas niezły kawałek Świata :)).
Ten drugi Pan powiązany jest z SEnuke więc łatwo można się domyślić w którym kierunku będzie szło to szkolenie.
Szkolenie z Programów Partnerkich będzie także, na pewno, ciekawe. Jeśli kogoś interesuje ten temat, warto posłuchać ludzi, którzy siedzą na co dzień w PP bo to trochę inny kawałek chleba niż SEO dla klientów.
Impreza zapowiada się ciekawie, więcej o konferencji możecie przeczytać na jej stronie Serach Marketing Day. Wydaje mi się, że warto a czasu na decyzję pozostało niewiele.
Impreza może i warta – ale czemu tak drogo i czemu prelegenci nie mówią po polsku?
No niestety, prelegenci dostają wynagrodzenie, więc wejściówka musi swoje kosztować.
Co do języka to w pierwszy dzień będzie na pewno tłumaczenie, nie wiem niestety jak wygląda sprawa ze szkoleniem oznaczonym jako EN.
nie oczekujmy, że prelegenci ze światowego TOPu bedą mówić do nas w języku PL, myślę że jest to tożsame dla każdej branży, że prelegenci, szkoleniowcy etc na międzynarodowych spotkaniach posługują się angielskim