Blokada dostępu do plików CSS i JS w witrynie

google search console Dwa dni temu Google przeprowadził akcję rozesłania informacji o problemie z dostępem do skryptów JavaScript i arkuszy styli CSS.
W wiadomości o tytule „Googlebot nie może uzyskać dostępu do plików CSS i JS w witrynie ……”
można przeczytać taką informacje.

„Nasze systemy wykryły niedawno problem związany z Twoją stroną główną. Problem ten obniża jakość renderowania i indeksowania Twoich treści przez nasze algorytmy. Googlebot nie może uzyskać dostępu do plików JavaScript i/lub CSS z powodu ograniczeń zdefiniowanych w pliku robots.txt. Dzięki tym plikom możemy się dowiedzieć, czy Twoja witryna działa poprawnie, dlatego blokowanie dostępu do tych zasobów może doprowadzić do uzyskania przez witrynę gorszej pozycji w rankingu.”

Sprawdziłem wszystkie witryny, dla których dostałem taki monit i rzeczywiście. W każdym przypadku w robots.txt była blokada, która zabraniała botom Google wejść do katalogu w powyższymi plikami.
… Czytaj dalej »

Weryfikacja GWT Search Console w strefie DNS

google search console Pod koniec maja Google zmieniło nazwę z Narzędzi dla Webmasterów na Search Console.
Nie będę jednak opisywał zmian w samych narzędziach bo zostało to już zrobione w wielu artykułach.

Dodam jedynie, że oprócz nowych funkcji zmienił się także przycisk dodawania z „Dodaj stronę” na „Dodaj”.

Prawdopodobnie stało się tak ponieważ w nowej konsoli można także dodawać programy na Androida, co widać w polu wpisywania adresu.

dodaj search console

Dzięki temu możliwe jest między innymi śledzenie statystyk dla aplikacji. Nie o tym jednak chciałem pisać dlatego zainteresowanych odsyłam do Google :).

Mimo zmiany nazwy nie zmieniły się formy weryfikacji właściciela witryny. Dodając stronę do tego panelu możemy zweryfikować się na kilka sposobów.

1. Przesłanie odpowiedniego pliku na serwer. Plik ten w nazwie i treści zawiera ciąg znaków, które przypisane są do właściciela.

2. Tag HTML dodany do kodu witryny. Tag ten dodajemy w sekcji HEAD, wstawiając odpowiedni ciąg znaków jako kod weryfikujący. W niektórych CMSach lub wtyczkach SEO można dodać ten kod bez potrzeby edycji kodu witryny. … Czytaj dalej »

Mobile Friendly Update 2

Google_logo
W poprzednim wpisie o Mobile Friendly Update przeanalizowałem i opisałem sytuację 7 witryn.

Sprawdzałem jak na ruch witryn wpłynęła aktualizacja, którą Google zapowiadało jako swoiste trzęsienie ziemi.

Jak już wiemy trzęsienia nie były a dane dotyczące kontrolowanych witryn nie pokazały radykalnych zmian.

W części komentarzy, do tego wpisu, pojawiły się wypowiedzi, że było jeszcze za wcześnie na takie analizy.
Możliwe, dlatego dziś zgodnie z zapowiedzią ponownie sprawdziłem jak wygląda sytuacja witryn z poprzedniego wpisu.

Miesiąc temu opisałem kilka aspektów związanych z ruchem by mieć jak najszerszy obraz sytuacji.

Dziś jednak postanowiłem to zmienić, koncentrując się jedynie na zmianie ruchu z poszczególnych urządzeń dla okresu 21.04-28.05.2015 w porównaniu do ruchu w okresie 14.03-20.04.2015.
… Czytaj dalej »

Mobile Friendly Update ?

Google_logo O aktualizacji Mobile Friendly Update wiemy już od 26 lutego.

Tego dnia pojawiała się informacja na oficjalnym blogu Google o tym, że przystosowanie witryny dla użytkowników mobilnych będzie czynnikiem branym pod uwagę przy określaniu pozycji.

Przez kilka tygodni na wielu witrynach pojawiały się artykuły o tej aktualizacji. W zależności od wiedzy Autora informacje były mniej lub bardziej poprawne.
Najciekawsze był te artykuły, które wieszczyły istne trzęsienie zmieni w wynikach i wpływ tego czynnika na pozycje całej witryny.

Dziś już wiemy, że aktualizacja dotyczy jedynie ruchu ze smartfonów. Wyłączone zostały z niej tablety, choć myślę, że i na tych urządzeniach prędzej czy później zmiany będą widoczne.

Kilka słów wyjaśnienia dla osób, które do tej pory nie słyszały o tej zmianie.

Google ocenia witrynę pod kątem kilku czynników, które są według nich istotne dla użytkowników mobilnych pod kątem łatwości w obsłudze.

Pisałem o tym już listopadzie we wpisie Nowy standard – Mobile-Friendly ?.

Kilka dni temu „przyjazność” witryny dla urządzeń mobilnych została włączona do czynników decydujących o pozycji w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Witryny, które zostały zoptymalizowane pod smartfony oceniane są pozytywnie co umożliwia osiągnięcie wyższych pozycji niż witryny, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Od aktualizacji minęło już kilka dni, postanowiłem więc sprawdzić jak zmiana realnie wpłynęła na ruch kilku witryn, którymi się opiekuję.
… Czytaj dalej »

Wymazywanie tożsamości – mail od Google

Wymazywanie tożsamości Już parę osób pytało mnie się czy przy żądaniu przez jakąś osobę usunięcia treści z wyszukiwarki o sobie, właściciele witryn, których dotyczy to działanie wiedzą, że treść jest usuwana.

Jako, że mam dostęp do GWT jednego z dużych katalogów firm, wiem że tak. Jeśli jest się autoryzowanym właścicielem takiej strony to Google wysyła odpowiednią wiadomość.

Jej tytuł to „Powiadomienie o usunięciu treści z wyszukiwarki Google” a treść rozpoczyna się :

„Z uwagi na otrzymanie prośby objętej europejskim prawem ochrony danych nie możemy już wyświetlać w naszych wynikach wyszukiwania jednej bądź większej liczby stron Twojej witryny w odpowiedzi na zapytania korzystające z imion i nazwisk lub innych danych personalnych.
To ograniczenie odnosi się wyłącznie do wyników wyszukiwania zgłaszanych przez Google w Europie. Nie wymagamy żadnych działań po Twojej stronie.”

W każdej wiadomości podawany jest adres URL podstrony, której wiadomości dotyczy.
… Czytaj dalej »

« Poprzednia stronaNastępna strona »

mkane blog
Przegląd prywatności

Ta strona używa plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z użytkowania. Informacje z plików cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika przy ponownym wejściu na naszą stronę internetową oraz pomagają naszemu zespołowi zrozumieć, które sekcje strony internetowej są dla użytkownika najbardziej interesujące i przydatne.