Kup Pan domenę..

„Kup Pan domenę, no kup! – tania i nie śmigana…” 

     Od wielu lat uczulam moich znajomych i wszystkich tych, co chcą mnie słuchać by czytali wszelkiego typu umowy tudzież regulaminy.

Dziś znajomy podesłał mi informację o „tanich” domenach w Firmie domeny.pl.
Oferta niby OK, na głownej stronie pisze:
.pl – 5 groszy
.com.pl – 5 groszy
regionalne – 5 groszy
.eu – 4.77 zł
.net – 4.77 zł
.com – 4.77 zł.

Nic tylko brać i nie wydziwiać….. i tak zrobiłem…. dla testu bo chciałem zobaczyć regulamin a nie mogłem go znaleźć.

Wpisałem wymyśloną nazwę, na kolejnej podstronie ceny nie były już tak zachęcające:
.pl – 9,77zł
.com.pl – 9,77zł
regionalne (waw.pl) – 0,77 gr
.eu – 4.77 zł
.net – 4.77 zł
.com – 4.77 zł
oprócz tego „system” uraczył mnie dodaniem dwóch usług:
– Certyfikat rejestracji domeny 49.99 PLN
– Ochrona prywatności 10.00 PLN.

No nic, rezygnuję z „dodatków” i przechodzę do koszyka a tam już czeka na mnie „moja” domena z hierarchii pl, 49.77 PLN  a w promocji „Urodzinowa superoferta „ dalej za 9,77zł (buuu miało być 5gr) oraz zaznaczona usługa:
– MyHost 15000 dla ******.pl za jedyne 249.00 PLN  (mają to standardowo pewnie :/)

W tym momencie zakończyłem moją wirtualną wycieczkę po systemie zamówień tej Firmy udając się na poszukiwanie regulaminu.
(Mimo promocji należność, jaka widniała do zapłaty za domenę to Netto: 49.77 PLN Brutto: 60.72 PLN, nic z tego nie rozumiem. :/)

     Na podstronie z opisem promocji urodzinowej dalej kuszące ceny, wreszcie zauważam link do regulaminu i zaczynam go studiować.

W §5 dostrzegam ceny:
2.1 Ceny netto za rejestracje domen wynoszą:
• .pl – 9.77 zł
• .com.pl i inne funkcjonalne – 9.77 zł
• .waw.pl i inne regionalne – 0.77 zł
• .com, .net, .org, .biz, .info (globalne) – 4.77 zł
• .eu (unijne) – 4.77 zł
• .in – 9.77 zł
2.2 Ceny netto za rejestracje domen z polskimi znakami wynoszą:
• .pl – 0.05 zł
• .com.pl i inne funkcjonalne – 0.05 zł
• .waw.pl i inne regionalne – 0.05.

Wreszcie odnalazłem moje 5gr hura!

Szkoda, że na domenę  typu „gżegżółka” które totalnie się nie przyjeły w Polsce, no ale cóż przecież ważne jest przyciągnąć klienta obietnicą małej ceny, jak się dowie, że jest drożej to będzie już za późno a zawsze można powiedzieć – trzeba czytać regulamin i patrzeć co się kupuje – nieprawdaż ?

Część kupujących nawet tego nie zauważy albo zauważy i….. i tak kupi….

Czytam dalej….jakiś bezsens, w przypadku kupienia tej domeny na dłużej niż rok obowiązują ceny standardowe, chyba powinni się cieszyć, że płacę za dłuższy okres a nie karać mnie za to.

Kolejny punkt…..bezsens o konieczności dopłaty w przypadku przeniesienia kupionej domeny pomiędzy panelami tego samego klienta (a to można mieć ich klika?)

W tym momencie natrafiłem na punkt, który spowodował, że napisałem tą notkę, przytaczam go w pełnym brzmieniu:

„§5
Zasady promocji
6. Przeniesienie domen zarejestrowanych w ramach promocji “Urodzinowa superoferta. Czwarta Edycja”
do innego usługodawcy lub rezygnacja z odnowienia tych domen przed upływem trzech lat od
daty ich rejestracji, zobowiązuje Abonenta do uiszczenia z chwilą rezygnacji jednorazowej opłaty w
wysokości proporcjonalnej do czasu, który pozostał do końca w/w okresu i ustalonej według aktualnie
obowiązującego cennika.
Abonent domeny zobowiązuje się nie podejmować żadnych działań,
uniemożliwiających spełnienie powyższego warunku.”

……

     Nawet teraz czytając ten punkt już po raz enty nie mogę wyjść z podziwu nad głupotą i chciwością tego kto to pisał.

Tak Panowie i Panie, domeny w tej „promocji” kupuje się na okres 3 lat, czy ktoś tego chce czy nie!
Rezygnacja w pierwszym roku = dopłata za kolejne 2 lata w aktuanej cenie w momencie rezygnacji. Zrozumiałbym jeszcze kwestię przeniesienia do innego rejestratora, ale przy rezygnacji?

No ktoś tu chyba przekroczył pewną granicę robienia klientów w „balona”!

Na nieszczęście IMHO taka Firma będzie sobie dalej nabijać portfel na klientach, wykorzystując takie nędzne tricki.

     Dawno temu przestałem wierzyć w to, że rynek i konkurencja są czynnikiem eliminującym naciągaczy i mniejszych czy większych „oszustów”. Śmiem nawet twierdzić, obserwując gospodarkę, że mają się oni całkiem dobrze w naszych czasach a zwłaszcza w Polsce, gdzie prawie nikt nie przywiązuje wagi do tego, za co płaci.

     W całej sytuacji dotyczącej tej promocji jest jedna myśl, która mnie pociesza a zarazem martwi – mało pozycjonerów jest zagrożonych tym, że staną się ofiarami tego regulaminu.
Dotknie ona głownie średnie, małe i malutkie firmy, które po przeczytaniu dzisiejszego dodatku do Newsweeka będą chciały zaistnieć w sieci..

Dlaczego nie dotknie ona tych co zajmują się pozycjonowaniem stron ?
Odpowiedź jest prosta, mało z tych, co to robią, nie ważne czy dla kogoś czy siebie, ma Firmy a ta promocja jest tylko dla Firm…

Sam już nie wiem czy się z tego cieszyć…

Firmę Domeny.pl sp. z o.o. tym wpisem nominuję do „Platynowej Kapusty” – nagrodę tą przyznam na przełomie 2007/2008 dla osoby lub Firmy, która zrobiła na mnie największe wrażenie a jakie to wrażenie ? Pomyślcie sami…

P.S.

Zapraszam do przysyłania własnych nominacji :)

 

EDIT:

Sprawę zgłosiłem do Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Z rozmowy z prawnikiem tego urzędu wynika, że promocja ta wprowadza klientów w błąd oraz uniemożliwia rezygnację – te dwie sprawy spowodują, że UOKiK się tym zajmie.

37 komentarzy

  1. Autor shw dodany 27 listopad, 2007

    czy taki regulamin do czegos de facto zobowiazuje? przeciez nic nie podpisuje, nie przedplacam na konto, to na jakiej zasadzie teoretycznie moga mnie scignac o zaplate „brakujacej” kwoty? i jaki jest sens oplacania domeny na np. kolejne 2 lata, aby z niej zrezygnowac? az trudno uwierzyc, ze cos takie moze przejsc.. tak czy siak – na szczescie nie mialem do czynienia z ta firma i po tym post’ie – nie mam zamiaru miec. ever.

  2. Autor shwsite.org » Blog Archive » Komerszal brejk dodany 27 listopad, 2007

    […] Jak juz napisalem u zrodla informacji w komentarzach – nie wiem na ile cos, czego nie podpisujemy i nie oplacamy, zobowiazuje nas finansowo, ale warto wiedziec, ktora firma jest be. Tak wiec – jezeli tak sie traktuje potencjalnego klienta – to serdecznie dziekujemy tej firmie. […]

  3. Autor nonim dodany 27 listopad, 2007

    hmm…
    1.generator peselu
    2.proxy
    3.przelew na fałszywe dane
    i regulaminem mogą nas cmoknąć ;)

    swoją drogą główny regulamin też jest mistrzowski :)

  4. Autor sz3lo dodany 27 listopad, 2007

    No cóż, obawiam się że ta firma będzie dalej funkcjonowała w najlepsze.
    A takie praktyki, czyli kuszenie rejestracją za grosze i ukrywanie tego że domenę trzeba przedłużać na 3 lata, gdzieś głęboko w regulaminie to zwykłe świństwo i ja tą firmę będę omijał szerokim łukiem.

  5. Autor ciman dodany 27 listopad, 2007

    W nazwa.pl kupiłem domenę w promocji – miałem obowiązek przedłużyć o rok. Nie przedłużyłem, bo akurat wtedy byłem na wakacjach za granicą (nie zależało mi na przedłużeniu). Domenę bloknęli i należności się nie domagają.

  6. Autor mkane dodany 27 listopad, 2007

    @shw – niestety, regulamin w tym przypadku jest formą umowy a kupując automatycznie go akceptujesz, więc problem jest i prawo w tym przypadku jest bezsilne.

    @nonim – jak wiesz to nie jest dobra metoda na obejście tego regulaminu (nie popieram), w tym przypadku najbardziej poszkodowani są Ci co się nie znają a internet dla nich to „magia”.

    @sz3lo – jak widzisz mamy podobne zdanie.

  7. Autor Fuck for Domeny.pl dodany 27 listopad, 2007

    **********, zglaszajcie ich do UoKiK!!!

  8. Autor mkane dodany 27 listopad, 2007

    @Fuck for Domeny.pl pozwoliłem sobie zagwizdkować część Twojej wypowiedzi a jak widzisz zgłosiłem to.

  9. Autor brainac dodany 27 listopad, 2007

    Czy „aktualnie obowiązujący cennik”, to ten z momentu zawarcia umowy, czy z chwili rezygnacji? Jeśli to drugie, to wydaje mi się, że to jest niezgodne z prawem. Nie można raczej zawrzeć umowy na czas określony bez precyzowania kwoty. A „promocja” jest tylko dla firm pewnie dlatego, że przedsiębiorcy nie przysługuje taka ochrona przed robieniem w balona jak zwykłemu klientowi.

  10. Autor Riff dodany 27 listopad, 2007

    Ach, regulamin tej promocji powala – sam się z niego zagłębiałem, gdy chciałem sobie sprawić jakąś tanią domenę i cały proces wyglądał identycznie jak w tym przypadku. Najpierw taniocha, a skończyło się na 50 zeta i serwerem. W końcu wylądowałem u konkurencji na równie promocyjnej domenie i przez to, że nie doczytałem regulaminu to zapłaciłem nie 9, a 50 złotych – ale i tak jestem zadowolony. W każdym razie Domeny.pl nieco przegięło z tą „promocją”.

    Czytajcie ludzie regulaminy.

  11. Autor Bellois dodany 27 listopad, 2007

    Jestem bardzo ciekaw, czy z punktu widzenia prawnego takie zobowiązanie do przedłużenia w ogóle ma moc prawną. Czy regulamin zkupu czegoś może zmuszać do ponownego zakupu tego w przyszłości? IMO tylko prawnik może się dobrze tutaj wypowiedzieć.

  12. Autor Wanted dodany 27 listopad, 2007

    Proponuję też sprawę wymogu trzyletniego i mylącego cennika zgłosić do NASK. Domeny.pl jest oficjalnym rejestratorem i jako takiego zobowiązuje na pewno jakiś regulamin.
    http://www.dns.pl/porozumienie/uslugobiorcy.html
    http://www.dns.pl/porozumienie/partners/domeny_pl.html

  13. Autor Werbel dodany 27 listopad, 2007

    Ja tam na razie nic do nich nie mam, ba, nawet dostałem WINO porządne za znalezienie błędów na stronie :) A co będzie za rok się zobaczy, liczę, że będzie jak w przypadku „cikman’a”

  14. Autor mosh dodany 27 listopad, 2007

    Genialny regulamin :D
    zaraz chyba przejrzę regulaminy firm u których je kupiłem ;)

  15. Autor Piter dodany 28 listopad, 2007

    eeee robicie zamet praktycznie wszystkie firmy w tej branzy robia to samo, wszedzie mozna kupic domene za 0.5zl-1zl i prawie wszyscy (przynajmniej ci co siedza w web) to gdzies jest chaczyk i wczesniej czy pozniej trzeba oddac ta kase

  16. Autor mkane dodany 28 listopad, 2007

    @Piter – masz racje, w każdej promocji jest jakiś hak ale w tej „promocji” to już przesadzili.

  17. Autor Grzesiek dodany 28 listopad, 2007

    Też kupiłem u nich zestaw domena + serwer …
    Czy jest jakaś szansa, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozwoli w jakiś sposób się z tej umowy wywiązać ?

  18. Autor mkane dodany 28 listopad, 2007

    @Grzesiek – chodzi ci chyba o rozwiązanie a nie wywiązanie :) Myślę jednak, że w przypadku zakupu z serwerem potraktowane to zostanie jako Twój błąd.
    Do tego nikt Cię nie zmuszał…

  19. Autor Aleks dodany 28 listopad, 2007

    Ludzie gdzie Wy zyjecie? Chyba nikt nie oczekuje ze za 1zl kupi produkt/usluge na 1 rok! Zadna normalna firma nie istnieje po to aby doplacac do Klienta. Normalne jest ze musi na tym zarobic a skoro w pierwszym roku doplaca (bo doplaca do Was, domeny kosztuja okolo 50zl w NASK w hurcie) to w kolejnych latach musi sobie odrobic straty i zarobic. Czasem mnie leb boli jak slysze „polaczkow” ktorzy pisza:
    *************
    hmm…
    1.generator peselu
    2.proxy
    3.przelew na fałszywe dane
    i regulaminem mogą nas cmoknąć
    *************
    Bez urazy ale trzeba byc mega debilem zeby takie opinie pisac.

    P.S. Widac ze nikt z Was nie kupowal nigdy produktow w sklepach internetowych w USA. Tam jest norma ze z jednym produktem dostaje sie do koszyka inne, ale przeciez w kazdej chwili z koszyka mozna je wykasowac i zaplacic tylko za to co sie chce kupic.

  20. Autor Piter dodany 28 listopad, 2007

    @mkane – czy ja wiem popatrz na nazwa.pl z tego co u nich wyczytalem to jesli chcesz zrobic transfer domeny musisz zaplacic roznice (co rozumiem) + „przedluzyc domene” na kolejny rok, czyli doplacasz kolejne 100zl za nic. Ja robie tak ze jesli wiem ze moj klient (dla ktorego robie strone internetowa) bedzie chcial miec domene na wiecej niz rok to biore w promocji w przeciwnym wypadku przekonuje zeby kupil domene bez promocji – okolo 100zl za .pl

    problem maja ludzie ktorzy handluja domenami – pracowalem u takiego :) – bo nie chca sie wiazac na wiecej niz rok i robia zamet

  21. Autor mkane dodany 28 listopad, 2007

    @Piter – z nazwa.pl nie wspolpracuje, jednak z tego co wiem wystarczy przedłużyć i wtedy przetransferować domenę do innego rejestratora.
    Za samo wydanie kodu nie mogą żądać pieniędzy, to nie jest zgodne z regulaminem NASK.
    Szkoda, że tego regulaminu to ledwo sam NASK przestrzega..

  22. Autor Koles dodany 28 listopad, 2007

    Z tego co się orientuję ta firma robiła już takie wałki w w 2006 roku albo i wcześniej. Jak widać dalej funkcjonują :/ Ktoś pisał, że jak można myśleć, że się dostanie usługę za 1 zł, otóż niestety, ale takich osób jest wiele. Wcale się im nie dziwię, nikt od razu wszystkiego nie wie. Pieniądze za wytransferowanie OK, ale w razie braku chęci przedłużenia??!! To jest czysta chciwość i wyzyskiwanie ludzi, tak, mimo tego, że mówi o tym regulamin.
    Co do regulaminów, to inna afera jest związana z tą firmą.
    Otóż OSZUKUJE ona klientów w ten sposób, że podmienia regulaminy na stronie nie zmieniając dat obowiązywania. Efekt? Kupiłeś domeną z normalnym regulaminem, po 4 miesiącach patrzysz na regulamin, a tu niespodzianka.

    UWAGA NA NICH! Ktoś powinien wreszcie rozwiązać ten problem.
    SZCZERZE NIE POLECAM DOMENY.PL !

  23. Autor Tomasz Fiedoruk dodany 28 listopad, 2007

    Polecam wpis http://www.webhostingtalk.pl/index.php?showtopic=9012&st=0 praktyki domeny.pl domeny.com są już powszechnie „znane” :/

  24. Autor Grzesiek dodany 29 listopad, 2007

    Czyli jak powinienem się teraz zachować, jeżeli nie chcę przedłużać domeny ani serwera tylko skończyć korzystanie z usługi po okresie na jaki ją zamawiałem ?

  25. Autor mkane dodany 29 listopad, 2007

    @Grzesiek zadzwoń do UOKiK, niestety nie jestem prawnikiem a moje domysły i rady mogą tylko wprowadzić Cię w błąd.

  26. Autor josecuervo dodany 29 listopad, 2007

    Moja ukochana firma od jakiegoś czasu :). Zażądali ode mnie ponad 800 PLN, za rzekome niedotrzymanie warunków umowy. Kupiłem tam domenę na 1 rok i serwer na 3 miesiące we wspaniałych promocjach ;). Skutek taki, że związałem się z nimi na 3 lata ! Mkane zgadzam się w pełni z tym zdaniem: „Nawet teraz czytając ten punkt już po raz enty nie mogę wyjść z podziwu nad głupotą i chciwością tego kto to pisał.”

    Już sam ten zapis zmuszający nas do korzystania z ich usług przez 3 lata to imo skandal. Druga sprawa, nie mniej ważna to miejsce,w którym znajduje się regulamin. Po pierwsze, znajduje się zbyt daleko od miejsca gdzie się go akceptuje, a po drugie aby go odnaleźć, wchodzimy na stronę gdzie są opisane wszystkie promocje, tam musimy wybrać tę naszą, spośród innych i dopiero na tej podstronie, z konkretną promocją jest odnośnik do regulaminu. Co ciekawe nawet Rzecznik Konsumentów wybrał złą promocję w tym miejscu. Przechodziłem z nim przez proces zamawiania usługi i popełnił ten sam błąd co ja, z tym, że mi się odechciało szukać tego regulaminu i odpuściłem. Skutki wiadome. Trzecia sprawa to przedstawienie oferty. Na żadnym etapie (oprócz regulaminu) nie ma ani słowa o prawdziwym okresie obowiązywania umowy. Wybierając okres zakupu hostingu jest tylko możliwość – 3 miesiące, żadnej innej. Domenę możemy wybrać na 1,2 lub 3 lata. Wybieram więc na rok, przeświadczony, że na tyle ją rejestruje. Co się później okazuje to wiadomo. Najgorsze, że Rzecznik w moim mieście, powiedział, że nic nie może zrobić i odesłał mnie do radcy prawnego. Niestety póki co nie stać mnie na procesowanie się z domeny.pl

    W każdym razie dzięki za nagłośnienie sprawy, bo może w domeny.pl zorientują się, że ludzie czują się po prostu naciągani.

    PS. Jestem gotowy podpisać się pod każdym wnioskiem do UOKiK np. Im byłoby nas więcej tym lepiej…

  27. Autor naiwniak dodany 30 listopad, 2007

    Czy jest możliwość rozwiązać umowę korzystająć z:

    USTAWA
    z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.1)
    (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)
    Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. (2) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.
    2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.”

    Szczególnie Art. 4. jest ważny bo u mnie pierwsze 10 dni juz mineło ale 3 miesiące jeszcze nie.

  28. Autor mkane dodany 30 listopad, 2007

    @naiwniak – przyznam sie szczerze, że od kilku dni zastanawiam się nad tym, czy te zapisy ustawy można zastosować w tym przypadku.
    Na zdrowy rozum wydaje się, że tak ale jak już tu nadmieniłem nie jestem prawnikiem, więc wolę się nie wypowiadać.

  29. Autor naiwniak dodany 17 grudzień, 2007

    Czy wie ktoś może jak powinien wyglądać wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem dla usługi domeny.pl. Nie posiadam kopi umowy ani nawet numeru, a jedynie fakturę.

    proszę o szybką pomoc.

  30. Autor naiwniak dodany 17 grudzień, 2007

    i w ogóle czy są jakieś efekty skierowania sprawy do UOKiK?

  31. Autor mkane dodany 21 grudzień, 2007

    @naiwniak:
    Niestety Ty i inni, którzy kupili w takiej promocji domeny mają problem.
    Opowiedź z UOKiK dostałem https://mkane.antygen.pl/ogolnie/kup-pan-domene-cd/

  32. Autor Mich@ł dodany 28 grudzień, 2007

    ja dziś wysłałem rezygnację do domeny.pl
    jako KONSUMENT zakupiłem domenę .pl + serwer i niby ta promocja mnie nie dotyczy.
    Wcześniej wysłałem też prośbę do Prezesa UOKiK z prośbą o zbadanie tych umów pod kątem abuzywności (zgodnie z informacją uzyskaną od powiatowego RPK)i czekam na dalszy rozwój sytuacji.

  33. Autor naiwniak dodany 3 styczeń, 2008

    Mich@ł i jak wygląda sprawa ?

  34. Autor Dodane o domeny.pl dodany 3 styczeń, 2008

    Witam
    Rozsyłam właśnie informacje dotycząca firmy Domeny.pl z Krakowa o ich praktyce marketingowej.
    Nie należy tego postu traktować jako żalenie się na warunki regulaminu tej firmy, tylko jako próbę poinformowania maksymalnie dużej ilości potencjalnych klientów tej firmy o jej praktykach i rzeczywistych warunkach „promocji” w tej firmie.
    ————————————————————————————
    DOMENY.PL Uwaga na promocje!!!
    ————————————————————————————
    Kupiłem parę miesięcy temu hosting MyHOST 1500 za1 PLN
    Jako że nie byłem do końca przekonany do sprawności hostingodawcy, nie chciałem przedłużyć umowy.
    A TAM RODZYNEK
    Regulamin promocji (nie mylić z dostępnym regulaminem na pierwszej stronie!) par 5 pkt 5 stanowi w uproszczeniu że kupiłeś na 3 miesiące w promocji za 1PLN to MUSISZ dokupić następne 9 miesięcy po cenie regulaminowej i tak aż do 3 lat.
    A jak nie to ci naliczymy opłatę jak za 3LATA od razu !!!. Czyli musisz być klientem domeny.pl PRZEZ 3 LATA.
    A jak nie wyślesz nam poleconego z wypowiedzeniem umowy to my i tak ją przedłużymy o następny okres rozliczeniowy, i tak do końca świata…
    Stanowczo NIE POLECAM firmy która musi stosować takie chwyty ,bo informacja o czasie trwania umowy nigdzie się nie pojawia w momencie zakupu, jest schowana głęboko w linku do regulaminu.
    Proponuję samemu poszukać tego regulaminu i przekonać się o sposobie manipulowania przez domeny.pl informacją o rzeczywistych warunkach ich promocji.
    Link jest tak schowany że praktycznie znalezienie go wprost w czasie zakupu jest mocno utrudnione.
    Jest ogólny regulamin usług – dosyć łatwo znajdowany , ale regulamin promocji jest bardzo dobrze schowany 4 strony dalej i nawet kolor linku do niego jest wyszarzany aby nie był widoczny od razu. Jak ktoś mi odpisał, faktycznie wyszarzanie nie jest zabronione, ano nie jest.
    Oczywistym jest że należy czytać regulaminy, tylko trzeba go znaleźć (ten właściwy
    Przy wadzie wzroku można długo patrzeć na stronę o promocjach i nigdy nie znaleźć tego szarego i małego linku do regulaminu promocji
    Pewnie nie ma się czym chwalić PRZED zakupem usług
    Moim zdaniem firma celowo go tak schowała aby nie można się było zorientować że umowa będzie dotyczyła 3 letniego okresu, co wcale niekoniecznie musi być zgodne z wolą kupującego
    Kupując coś w promocji niekoniecznie muszę zakładać złą wolę usługodawcy , a w tym wypadku tak jest ewidentnie.
    Pewnie bez tego typu praktyki firma nie osiągnęła by założonych obrotów, tak że muszą łowić klientów na pułapki tego typu.
    Tu przeczytaj to co firma Domeny.pl tak starannie schowała, przeanalizuj i dopiero wtedy zamów usługi (lub nie)
    No cóż , można samemu sprawdzić.
    Na której stronie nieświadomy klient odpuści na 1 , 2 czy trzeciej. Statystyka działa na korzyść tej firmy.
    – Próbujemy zakupić np. hosting , idziemy do kasy i widzimy :
    – domeny.pl/page/pl/purchase.html
    próbujemy przeczytać coś na temat regulaminu ,link wygląda na regulamin:
    – domeny.pl/page/pl/article53.html
    ale to nie ten regulamin, tam nic na temat promocji, teraz to wiemy.
    następna strona w kolejności, ma być regulamin ,ale to też nie regulamin , jak widać:
    – domeny.pl/page/pl/article49.html
    lecimy dalej ,strona dalej to:
    – domeny.pl/page/pl/article132.html
    ale to oczywiście jeszcze nie to ,dochodzimy dopiero do:
    – domeny.pl/files/regulamin_serweryod1zl.pdf
    Taaak , regulamin widoczny jak na dłoni , tylko po co tak głęboko schowany. Oczywiście nie ma zakazu wyszarzania linków i chowania pod obrazki jak i dawania długiej ścieżki do przejścia aby dostać się do regulaminu, faktycznie nie zakazane , ale czy uczciwe?

    A regulamin o którym wspomniałem (już nie aktualny)
    – domeny.pl/files/regulamin_promocjanaserwery2.pdf

    Aktualnie regulamin promocji którą opisuję już wygasł, ale jest nowy IDENTYCZNY.
    – domeny.pl/files/regulamin_serweryod1zl.pdf

    Fragment źródła strony kierującej do STRONY REGULAMINU PROMOCJI, ciekawy ten JASNY SZARY kolor,
    pewnie go dużo lepiej widać…:

    zasady promocji – domeny.pl/page/pl/article132.html

    Serwery na 10. urodziny

    ——————
    (Dopisane 3 styczeń 2008)
    Ale numer , moje pisanie coś daje, właśnie zmienili tą stronę , nieznacznie , ale zawsze:

    zasady promocji >> domeny.pl/page/pl/article132.html

    Jak widać zniknął szary kolor do linku , ale numer, czytają posty czy jak.
    ——————-
    A tu artykuł do , którego przyłożyłem rączkę , na ten temat z chip
    newsroom.chip.pl/news_182746.html

    Pozdrawiam i stanowczo NIE POLECAM firmy Domeny.pl
    ———————————————
    Myślałem że mój przypadek jest jakiś odosobniony ale podesłano mi post o 1000 krotności płatności okresowej , dobre…
    ———————————————
    Autor: darek12345☺ 30.12.07, 23:13

    Niestety takie praktyki to norma w Polsce, zresztą nie tylko w tej
    branży, tylko w różnych innych. Ja np. korzystałem z oferty
    domenyhosting.pl i tez dopiero jak byłem niezadowolony z jakości
    usług i chciałem zrezygnować to przeczytałem regulamin i zaskoczył
    mnie jeden punkt ich regulaminu, a mianowicie:

    „Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy treści i
    informacja przekazywanych przez Artnet Sp. z o.o. pocztą
    elektroniczną Klientowi. Za złamanie tego postanowienia Artnet Sp. z
    o.o. ma prawo obciążyć Klienta karą w wysokości 1000 krotności
    Płatności Okresowej ”
    domenyhosting.pl/regulamin_uslugi_hostingowe

    Nie wiem, czy coś takiego jest zgodne w ogóle z prawem, bo przecież
    można by w regulaminie napisać dowolną bzdurę i na pewno znajdzie
    się jakiś klient, który nie przeczyta regulaminu.
    Np. coś takiego:
    \”Klient zobowiązuje się korzystać z usług firmy XXX do swojej
    śmierci\”

    Wiadomo regulamin powinno się czytać, ale czasami regulaminy są tak
    długie i zawiłe, że jestem pewien, że większość klientów ich nie
    czyta.
    Przykład pierwszy z brzegu:
    profil.wp.pl/regulamin/index.html?POD=2

    (ok. 6 stron tekstu, założę się, że ponad 90% użytkowników
    zakładających konto na wp.pl nie czyta tego regulaminu)
    Różne firmy hostingowe mają też długie regulaminy np.:
    home.pl/regulaminy/home
    Wiadomo, że jak coś jest za 1 zł, a u innych kosztuje dużo więcej,
    to powinno się do tego podchodzić ostrożnie. Ale wymaganie czytania
    kilkustronicowego regulaminu przy każdym zakupie rzeczy/usługi,
    która nie wydaje się być podejrzana jest moim zdaniem bez sensu. Np.
    wysyłając list na poczcie powinienem przeczytać ich 60-stronicowy
    regulamin.
    (www.poczta-polska.pl/pliki/Regulamin.pdf)
    ——————————-
    Dzisiaj kupiłem gazetę CHIP 01/2008 i jest artykuł na stronie 18 o następnych firmach rodzyneczkach. – Cartall.pl razem z map1.pl – szczegóły w artykule. Koniecznie trzeba to przeczytać. Genialne uczciwe wyłudzanie.

    A tu nie tylko moje spostrzeżenia.
    mkane.antygen.pl/ogolnie/kup-pan-domene/

    webhostingtalk.pl/index.php?showtopic=9012

    Jak z tego widać jest wiele wiele firm które będą próbowały naciąć nas konsumentów na swój regulamin. Myślę że im więcej osób będzie publikować informację o takich rodzynkach tym lepiej dla nas a gorzej dla nieetycznych firm.
    ————————————

    Jacek Kraszewski

     

  35. Autor Mich@ł dodany 3 styczeń, 2008

    siedzą cicho i nic nie odpisują

  36. Autor mkane dodany 4 styczeń, 2008

    @Jacek Kraszewski:
    Pozwoliłem sobie usunąć wszystkie aktywne linki z Twojego komentarza, reszta bez zmian.

  37. […] Sprawa nadal żyje… Za to dobrze, że wywołała szum (cenione forum ebiznesmenów, Gazeta Prawna, blogi), dzięki temu firma traci klientów (po co mam ufać tej firmie, skoro są bardziej wiarygodne i solidne?) i może to skłoni ich po prostu do szacunku dla klientów. A jeśli nie? Cóż, nie takie imperia padały […]