X
    Categories: SEO

Majestic Keyword Generator – kit czy hit?

Majectic i Ahrefs to dwa najlepsze miejsca, w którym możemy sprawdzić linki przychodzące do domen. Każdy z Portali ma także wiele innych funkcji lub narzędzi.

Niedawno Majestic zaprezentował nowe narzędzie „Keyword Generator”.

Postanowiłem w tym wpisie sprawdzić czy narzędzie będzie użyteczne dla osoby zajmującej się SEO w Polsce.

Keyword Generator jak sama nazwa wskazuje jest narzędziem generującym listy fraz, które możemy użyć podczas linkowania a także optymalizacji witryny.

Narzędzie możemy odszukać w menu w zakładce „Keywords”


Po wczytaniu się strony widzimy, że słowa możemy generować w dwóch lub trzech krokach.

W pierwszym możemy podać nazwę domeny lub słowo kluczowe. W drugim kroku możemy ale nie musimy wybrać z listy podobne domeny. Trzeci krok to naciśnięcie przycisku i wygenerowanie fraz.

No to do dzieła – na pierwszy ogień idzie fraza „meble biurowe”.

>

W drugim kroku wybieram podobne domeny z przedstawionej mi listy.

Pozostaje chwilę poczekać na wyniki, proces trwa kilka sekund. Niestety dostałem 0 wyników i informacje, że mogę powtórzyć raport wybierając inne domeny.

Wybieram więc nową frazę „kosmetyki naturalne”, zaznaczam domeny i klikam „get keywords”. Niestety otrzymuję podobny komunikat jak powyżej.

Trochę skonfundowany wyszukuję słowa kluczowe dla frazy „pozycjonowanie”, wybieram parę domen. Tym razem udaje się uzyskać 31 propozycji.

Jednak tylko jedna fraza nie zawiera słowa w innym niż polski języku. Jest to „pozycjonowanie stron”. Pozostałe są w części lub całe w języku angielskim a także hiszpańskim.

Sprawdzam więc jeszcze kilka polskich fraz i niestety narzędzie obecnie nie przedstawia wartościowych informacji. Najczęściej ich po prostu nie ma. Nawet propozycje domen są dla mnie lekko dziwne. Nie rozumiem klucza według jakiego Majestic dobiera podobne domeny. Ale to akurat normalne, wszystkie narzędzia moim zdaniem mają z tym mniejszy lub większy problem.

Także dla polskich fraz obecnie Majestic Keyword Generator nie jest przydatny.

Dla testu sprawdzam więc frazę „natural cosmetics” bez zaznaczenia domen. Otrzymuję listę 607 fraz.

W wynikach od razu widoczne są słowa w innym niż angielskim wyniku. Już w pierwszej 10 jest „und handelsunternehmen für arzneimittel” co według Google Translate oznacza „i firmy farmaceutyczne”. Na dalszej pozycji odnajduje „en savoir” co znaczy „porozumiewawczy”.

Kończę przeglądanie tej listy na frazie „Andy Warhol” :).

Na kolejny ogień idzie fraza „SEO”.

Tutaj wiele słów jest OK i nawet nie dziwię się pojawianiem frazy „sociedad española de ornitología”. Przecież od razu widać, że to SEO :). Wyników jet całkiem sporo bo 4326.

Podsumowanie

Przed napisaniem podsumowania postanowiłem przeczytać opis tego narzędzia na blogu Majestic.

Dzięki temu dowiedziałem, że klikniecie w słowo kluczowe generuje listę słów semantycznie podobnych. Sprawdziłem to dla frazy „meta description”.

I jak widać w przykładzie słowa podobne są rzeczywiście podobne :).

Dowiedziałem się też, że nie radzą sobie jeszcze z listami generowanymi na podstawie małych stron.

Jednak nigdzie nie ma tam informacji, że narzędzie najlepiej działa dla języka angielskiego. Dla polskiego niestety w obecnym stanie nie jest w żadne sposób przydatne.

To co Hit czy Kit?

Tak bym powiedział pośrodku. Dla polskiego SEO nieprzydatne ale jak działasz na innych Google zwłaszcza angielskim to może być kolejnym miejscem do szukania fraz.

Mam nadzieje, że „Majestic Keyword Generator” będzie jeszcze rozwijany. Że ktoś wpadnie na pomysł na ograniczenie słów do danego języka no i najważniejsze – generowanie fraz dla polskich fraz będzie tak samo skuteczne jak dla angielskich.

Tym bardziej, że generator jest dostępny w każdym planie abonamentowym.

A na razie nam Plakom pozostaje, szukając fraz, korzystanie z innych narzędzi.

Related Post