X
    Categories: SEO

Google przesłało wspierać rel=“next” i rel=“prev”

Google 15 września 2011 ogłosiło na swoim blogu nowe znaczniki rel=“next” i rel=“prev”, które miały wspomóc indeksowanie kolejnych stron list.

Mechanizm był prosty. Na każdej stronie listy, np produktów czy artykułów. Wskazywany był adres strony poprzedniej i następnej. Czyli na np stronie nr 4 był wskazywany adres strony nr 3 i nr 5 tej listy.

Dzięki temu Google miało być w stanie powiązać lub może połączyć w całość wszystkie strony listy. Tworzony miał być zestaw – jedna lista podzielona na podstrony.

Była teoria mówiąca o tym, że dzięki temu pierwsza strona zyskuje najwięcej.

Od tej pory mechanizm ten był widoczny we wszystkich ważniejszych skryptach i wszystkich zaleceniach SEO.

Można powiedzieć, że parę dni temu, przypadkiem okazało się, że Google nie korzysta już z tych wskazań i to od wielu lat.

Cała sytuacja rozegrała się w dyskusji na Twitterze. A pośrednio poinformował o tym John Mueller z Google

By później dodać, że tak się dzieje już od wielu lat :).

Jeszcze tego samego dnia Google także poinformowało o tym, że nie wspiera już rel=“next” i rel=“prev”.

Jak widzimy Google wycofało ten mechanizm ponieważ użytkownicy lubią produkty na jednej stronie ale stronicowanie nie jest złe :).

No to czekamy teraz na wprowadzenie mechanizmu ułatwiającego indeksacje list z kolejnymi produktami wczytywanymi na żądanie niezależnie od tego czy jest to przycisk czy przewijanie stronie.

Usuwać rel=“next” i rel=“prev”?

Myślę, że jeśli mamy ten mechanizm wdrożony to nie ma obecnie sensu jego usuwanie. Oczywiście jeśli jest poprawnie to wdrożone bo bywa różnie.

Tym bardziej, że np Bing w dalszym ciągu korzysta z tych znaczników.

Jeśli jednak nie mamy tego na naszej stronie to nie ma powodu by rel=“next” i rel=“prev” wdrażać.

W niektórych wpisach na ten temat widać wzmianki o tym, że podobny los podzieli za chwilę hreflang ale są to tylko domysły bez oficjalnego potwierdzenia.

View Comments (3)

Related Post