Dlatego też, z ciężkim sercem, zdecydowałem się na sprzedaż projektu, który w innych rękach i odpowiednim nakładzie czasu i środków, może rozwinąć swój potencjał finansowy oraz SEO, choć ten już i tak nie jest zły.
Nie przedłużając więc wstępu:
Sprzedam projekt – System Powiatów w Polsce
Lista wszystkich witryn:
– lista-powiatow.html
1. Charakterystyka
Projekt składa się z 314 witryn powiatów ziemskich oraz 65 witryn powiatów grodzkich. Witryna każdego Powiatu postawiona jest na osobnej domenie. Projekt obejmuje zasięgiem 100% pokrycia terytorialnego Polski.
Każda z witryn składa się z kilku kategorii:
– informacji o powiecie
– informacji o gminach/miejscowościach
– najważniejsze adresy
– turystyka
– ogłoszenia
– baza przetargów
– katalog firm
– baza noclegów
Na każdej witrynie można publikować, na stronie głównej, newsy tekstowe.
2. Wygląd
Wszystkie witryny, jako całość, zostały oparte na tej samej szacie graficznej z elementami personalizującymi.
3. Panel administracyjny
Panel administracyjny może być umieszczony na innym serwerze niż witryny Powiatów.
Panel umożliwia:
– wszelkiego rodzaju edycje, dodawanie i usuwanie treści informacyjnych oraz newsów
– moderacje ogłoszeń
– moderacje wpisów firm oraz noclegów
Zostały zaimplementowane funkcje dodawania oraz edycji hurtowej treści.
4. Szczegóły
– ilość domen powiatowych – 379 szt (45szt. opłaconych do 11.2012r)
– witryna główna projektu www.e-powiaty.info – 1 szt. (ważna do 11.2012r.)
– katalogi witryn powiatów – 2 szt. (ważne do 11.2012r.)
– rejestracja domen – 26.11.2007r (aktualnie w OVH)
– aktualnie pliki zajmują około 4Gb
– aktualnie bazy mają wielkość około 17 Gb
5. SEO
– witryny są zoptymalizowane
– zastosowane jest linkowanie pomiędzy witrynami – sąsiednie powiaty oraz sąsiednie gminy
– wszystkie strony był delikatnie pozycjonowane głównie z zaplecza własnego
– powiaty grodzkie zostały skatalogowane automatycznie
Efekt:
– minimum 90% witryn jest w TOP10 na „powiat $nazwa”
– wiele witryn jest w TOP10 na frazy „powiat $nazwa” +firmy, +przetargi +ogłoszenia itp itd
– część powiatów grodzkich jest w TOP na „$nazwa_miasta”
– aktualnie witryny są postawione na 250 IP.
6. Ruch
Maksymalny ruch jaki notowany był w 2009 roku – do 17k UU/d. Od 2010 roku z projektem niewiele się działo, aktualnie wejść jest od 2,5 do 3,5 UU/d (nie licząc weekendów).
7. Zarobki
Nikt nie pracuje nad tym by projekt był dochodowy, pomimo tego co jakiś czas emitowane są płatne banery.
8. Inne
Nawiązana jest współpraca z kilkoma Starostwami Powiatowymi oraz wieloma agencjami PR, które przysyłają informacje oraz artykuły. Nie odzywałem się do większej ilości Starostw, bo i tak nie miałbym czasu na umieszczanie od nich newsów.
Poszczególne strony Powiatów był patronem wielu imprez kulturalnych i sportowych.
9.
Jeśli będziesz się zastawiał nad zakupem pod kątem SEO:
– projekt to 382 szt. domen z 4 letnią historią
– treści i wygląd możesz zmienić, domeny pozostaną.
– zrobisz w subdomenach forum regionalne + wizytówki firm i będzie z tego kilka tysięcy witryn
– to nie zaplecze SEO tylko zwykły projekt – nie ma ryzyka bana
– w chwili obecnej strony są już na tyle mocne, że spokojnie zafiltrują niejedną frazę.
Po kątem zarabiania:
– wiele osób myśli, że to są oficjalne strony powiatowe.
– nie ma problemu z nawiązywaniem współpracy z różnymi instytucjami
– projekt obejmuje zasięgiem całą Polskę, co daje duży potencjał.
10. Cena
Oczekuję poważnych propozycji i pytań na adres info@antygen.pl lub mój podany w dziale kontakt.
Jak widzicie, w moim ogłoszeniu unikam marketingowego bełkotu. Nie staram się też za wszelką cenę namówić Was do zakupu. Mniemam, że osoba, która będzie poważnie zainteresowana dostrzeże potencjał tych stron i będzie miała plan na ich dalszy rozwój.
PS
Tym razem w komentarzach pojawią się jedynie odpowiedzi na pytania związane z tym projektem.