X

I po SEMcamp 7

Jak pisałem w poprzednim wpisie, we wtorek 18.01 odbyło się już 7 spotkanie SEMcamp.

Spotkanie rozpoczęło się o 16.40 a skończyło się koło godziny 21.00. Zaplanowane były cztery prezentacje i wszystkie się odbyły. Każdy z prezentujących przedłużył przeznaczony mu czas, co zaowocowało późniejszą godziną zakończenia.

Pierwsza prezentacja Mariusza Gąsiewskiego (ittechnology.us) była skierowana do użytkowników Adwords. Mariusz przez kilkadziesiąt minut opowiadał w jaki sposób ustalany jest wynik jakości w reklamach AdWords, który jest bardzo ważny w ustalaniu przez system stawek za klik. Przyznam się, że jak słuchałem to wszystko wydaje się takie logiczne, na pewne tricki jednak sam nie wpadłem a wiedza o nich na pewno w przyszłości mi się przyda.
Dzięki tej prezentacji zacząłem się zastanawiać czy czasem koszmarnie wysokie stawki za klik podawane jako szacowany średni CPC (pozycjonowanie w google – ponad 27 zł) to nie czasem efekt tego, że jest na nich mała konwersja a nie konkrecja.

Druga prezentacja to moja godzina o zapleczu. Do podparcia moich słów użyłem zaktualizowanej prezentacji, którą już prezentowałem przy okazji Silesia SEM.

Oprócz kilkunastu drobnych zmian dodałem informacje o Black Hat oraz zmieniłem przykłady zgodnie z propozycjami z pierwszego mojego wpisu dotyczącego zaplecza.
Jak tylko ukaże się nagranie, umieszczę je tutaj byście mogli zobaczyć jak opowiadam o tym, o czym piszę w tym cyklu. Nie będę ukrywał, że nagranie tej prezentacji było jednym z powodów bym opowiedział o tym temacie na podstawie tej prezentacji. Następnym razem, jeśli będę poproszony o parę słów na ten temat podejdę do tematu od innej strony bo nie lubię się powielać.

Poniżej moja prezentacja

 

Trzecia prezentacja to informacje o reklamach graficznych w Google AdWords i YouTube przekazana w bardzo przystępny sposób przez Macieja Ołpińskiego z Google.
Oprócz wielu przydatnych informacji dowiedziałem się:
– że właściciele sklepów z bielizną mają kłopot z reklamą swoich produktów w ten sposób. Może by nagie ciało, które jest powodem odrzucania zakryć ? Może warto, wzorem chłopaków z amerykańskich dzielnic zamieszkanych przez AfroAmerykanów ( :) ) bieliznę zakładać na całkiem ubrane modelki z informacją, że na ciele bielizna wygląda dużo ciekawiej ale Google jest be bo nie pozwala by to pokazać…
– że Google nie sprawdza reklam graficznych pod kątem ukrytego przekazu jaki mogą w sobie nieść a mogłoby to być wykorzystane przez obce wywiady wojskowe do kontaktów ze swoimi agentami.
– że jak ktoś nigdy nie widział baneru z reklamą Grupona to pewnie nie jest wcale podłączony do internetu. Oraz, że nie wiadomo jak to jest, że mimo reklamy behawioralnej kampanie tej strony widoczne są dla wszystkich :).

Ostatnia prezentacja to parę słów Przemka Modrzewskiego z MarketingLab.pl na temat testowania wszystkiego co jest związane ze stronami internetowymi.
Ten temat dla mnie był także bardzo ciekawy. Do tej pory nie analizowałem aż tak dokładnie co się dzieje po jakiejś zmianie.
Oczywiście, że kontrolowałem czy zmiana miała w ogólne jakiś wpływ ale bez wchodzenia głębiej w szczegóły.
W najbliższym czasie muszę przyjrzeć się głębiej temu tematowi.

Na koniec Mariusz Gąsiewskich opowiedział trochę o planach na przyszłość, powiedział między innymi o planowanej całodniowej konferencji SEM, którą będą organizowali.
Myślę, że jest to ciekawy pomysł bo mimo wszystko takich eventów w Polsce brak, a czym większa jest promocja branży tym chyba lepiej…

Spotkanie uważam za bardzo udane, tych co mogą przyjść polecam SEMcamp jako źródło wiedzy a nie miejsce autopromocji mówców.

View Comments (2)

  • Byłem. Słuchałem. Bardzo dobra prezentacja Marcinie. Przyznam, że byłem nawet mocno zaskoczony, że na cyklicznym spotkaniu było nie było organizowanym przez osoby częściowo z Google taka prezentacja, jak twoja, miała miejsce. W końcu tematyka, którą poruszałeś, nie jest najmilej widziana przez wiodącą wyszukiwarkę, kiedy jest stosowana w praktyce. Choć z drugiej strony zaplecza stosowane umiejętnie nie powinny budzić niczyich zastrzeżeń.

  • Przyznam, że byłem nawet mocno zaskoczony, że na cyklicznym spotkaniu było nie było organizowanym przez osoby częściowo z Google taka prezentacja

    SEMcamp nie jest organizowane przez Google tylko przez ludzi związanymi z Google. To mała ale ważna różnica.

    PS
    Trzeba było podejść to byśmy pogadali o tej Joomli co takie dziwne urle tworzy :)

Related Post